30.
mars 1990:
Stena selger Scandinavian Star til SeaEscape.
30. mars 1990:
Niels-Erik Lund registreres som ansvarlig reder i Bahamas
skipsregister.
1.
april 1990:
Scandinavian Star settes inn i rute mellom Oslo og Frederikshavn.
7. april 1990:
Scandinavian Star brenner. 158 mennesker omkommer i selve
ulykken. (I stortings-meldingen om ulykken står det 158 omkomne,
men en person døde av skadene etter to uker. Gir vi livets
rett til en lillebror som var ventet i juli, er tallet 160.)
30. mai 1990:
Marne og Niels-Erik Lund skriver kjøpeavtale
for Sun Fiesta.
30. august 1990:
KS Scandinavian Star registreres som eier av Scandinavian
Star. Athanassi Yannoulatos etterfølger Niels-Erik
Lund som ansvarlig reder. Begge registreringene tilbakedateres
til 5. april.
21. september 1990:
Henrik Johansens selskap Ferry Charter Florida overtar
Scandinavian Song.
27.
september 1990:
Henrik Johansens selskap Ferry Charter St. Thomas
overtar Sun Fiesta.
3. desember 1992:
Den danske Sø- og handelsretten avsier dom mot
kaptein Hugo Larsen, direktør Ole B. Hansen og reder Henrik
Johansen.
22. november 1993:
Dansk Højesteret dømmer kaptein Hugo Larsen,
direktør Ole B. Hansen og reder Henrik Johansen til seks
måneders hæfte. Johansen og Hansen
fradømmes også retten til å drive rederivirksomhet.