19.01.1971:
|
Sjøsatt |
05.07.1971
|
Levert
Compagnie de Paqueboats, Marseille, Frankrike |
13.07.1971
|
Gikk
fra Nantes mot Marseille |
07.1971
|
Satt
inn mellom Marseille - Malaga - Casablanca, gjorde også
turer i Middelhavet |
1974
- 1975
|
Gikk
mellom Marseille - Dakar |
1976
|
Satt
inn mellom Marseille - Sète - Alicante - Casablanca,
gjorde også turer i Middelhavet |
09.1981
|
Ombygd
til «Kryssningsfartyg» i Genova, Italia |
10.1982
|
Satt
inn mellom Toulon - Ceuta - Tanger - Casablanca - Safi - Agadir
- Tenerife - Funchal - Toulon |
1983
|
I
opplag i Toulon, Frankrike |
01.10.1983
|
Solgt
til Stena Cargo Line Ltd, Nassau, Bahamas (Stockholm, Sverige) |
19.12.1983
|
I
opplag i Marseille |
01.1984
|
Overtatt
av Stena Cargo Line Ltd, Nassau, Bahamas. Omdøpt
til STENA BALTICA |
11.1984
|
Ombygd
i Tampa, USA. Omdøpt til ISLAND
FIESTA |
12.1984
|
Chartret
ut til Scandinavian World Cruises.( SeaEscape Ltd, Nassau,
Bahamas). Omdøpt til SCANDINAVIAN
STAR |
1985
|
Turer
mellom Tampa - Cozumel |
16.03.1988
|
Brøt
ut brann i maskinrommet på reise mellom Cozumel - St
Petersburg (Florida). Buksert til Miami for reparasjon |
1990
|
Registert
for Scandinavian Star, Nassau, Bahamas. (SeaEscape Ltd, Nassau,
Bahamas) |
03.1990
|
Solgt
til Vognmandsruten K/S, A/S, Nassau, Bahamas. Satt inn
i DA-NO-linjen mellom Oslo - Frederikshavn |
07.04.1990
|
Brøt
ut brann på fartøyet under reise mellom Oslo -
Frederikshavn. 158 ((160) personer omkom. Se
tallfakta om brannen |
07.04.1990 |
Skipet
ble tauet inn til Lysekil i Sverige hvor man greide
å slukke ilden. Der ble også også opprydningsarbeidet
ombord samt den Kriminaltekniske undersøkningen av fartøyet
innledet |
18.04.1990
|
Båten
ble buksert (tauet) til København |
20.04.1990 |
Ankom
København |
11.08.1990 |
Ankom
Humber Shiprepairs Ltd., Hull, England. Buksert av Valkyrian |
10.09.1990 |
Ankom
Southampton etter bukserbåten Maersk Blazer.
Legges i opplag i Southampton. Omdøpt til CANDI |
02.1994
|
Solgt
på auksjon til International Shipping Partners, Nassau,
Bahamas |
27.08.1994 |
Buksert
til INMA, La Spezia, Italia for ombygging. Omdøpt
til REGAL VOYAGER |
05.1995 |
Tilbakelevert
fra verftet |
07.06.1995
- 08.1995 |
Chartret
ut til Comarit Ferries. Satt inn mellom Tanger - Port
Vendres |
1997
|
Registerert
for St. Thomas Cruises (International Shipping Partners), Nassau,
Bahamas |
1997 |
Satt
inn for Isabel Cortes Ferry Service Ltd mellan Port Isabel,
Texas - Puerto Cortez, Honduras |
06.01.1998 |
Fikk
maskinhavari ved Cap Catoche. Buksert til Canbum |
09.01.1998 |
Ankom
Canbum under buksering. Buksert videre mot Tampa, USA
for reparasjon |
01.
1998 |
Opplag
i Tampa, USA |
1999 |
Chartret
ut til Ferries del Caribe S.A, rute mellom Santo Domingo
(Den Dominikanske Republikk) - San Juan (Puerto Rico) |
2002 |
Båten
ligger etter sigende i opplag i Port of Spain, Trinidad,
og er straks ledig for scharter/salg.
|
|